Subject: SOM ligipääsetavuse mõõdiku töögrupi liige
From: "Krista Erg-Scacchetti - MKM" <[email-masked]>
To: "Info - SOM" <[email-masked]>
Date: Thu, 10 Jul 2025 16:34:13 +0300

Tere!

Heaolu arengukavas
<https://www.sm.ee/sites/default/files/documents/2023-04/Heaolu%20arenguka
va%202023-2030.pdf>  (lk 29) on ette nähtud ligipääsetavuse mõõdiku
täiendamine, et võimaldada hinnata ligipääsetavuse olukorra paranemist.
See on üks Eesti 2035+ mõõdikutest
<https://www.stat.ee/sites/default/files/2022-08/Eesti%202035%20m%C3%B5ist
ed%20ja%20m%C3%A4%C3%A4ratlused.pdf> . Kuna ligipääsetavust on vajalik
kõikides valdkondades ja mõõta tuleks justkui kõike, siis kutsume kokku
töörühma selle üsna keeruka väljakutse lahendamiseks. Oleme mõelnud teha
tööd mitmes osas, kaasates erinevaid osapooli. Esialgu tahaksime arutada
väiksemas ringis, kaardistada võtmevaldkondades olemas olevad andmed ja
vajadused ning siis täpsemalt edasi toimetada. Selle aasta eesmärk on
välja töötada esialgne ligipääsetavuse mõõtmise kontseptsioon.

Esimese ringi aruteludesse oleme mõelnud kaasata MKM, KUM, REM, HTM, SOM,
JUSDIGI, KLIM ja TTJA esindajad. Kui inimeste nõusolekud on olemas, lepime
kohtumiste ajad kokku.

Palume teilt ühe inimese panust ja kontakti, kes töögrupis kaasa mõtleks
ja panustaks teie valdkondade andmete ja vajaduste analüüsimisega. Et
arutelud saaksid olla sisukad, on vaja, et lisaks analüütilisele oskusele
oleks see inimene ka ligipääsetavusest
<https://www.riigikantselei.ee/ligipaasetavus>  teadlik. Võib-olla on see
inimene näiteks sisuekspert, võib-olla analüütik või keegi
strateegiaosakonnast. Panustamist ootame nii palju, kui kellelgi võimalik
on, osalemine on vabatahtlik. Hästi toimiva mõõdiku väljatöötamine on iga
osaleja vastutusalas vajalik ja kuna valdkonnad on põimunud, siis koos
saab kindlasti parema tulemuse.

Saadan selle küsimuse asutuse üldmeilile, et see jõuaks õigesse osakonda.
Minu teada on teie asutuses ligipääsetavuse kontseptsiooniga tuttav
näiteks Kadri Mets, aga ma ei tea, kes teil mõõdikutega tegelevad.

Tervitades

	Krista Erg-Scacchetti
nõunik
Võrdsuspoliitika osakond
Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium
+3725662 8067  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
 <https://www.mkm.ee> www.mkm.ee | Suur-Ameerika 1, Tallinn